10 nappal később...

2008.11.24. 15:14

Nem, nem Danny Boyle nagy sikerű horror filmjének, a 28 nappal későbbnek az előzményeiről írnék itt, hanem arról az elmúlt 10 napról míg 70-ról 80-ra sikerült fejlődni, illetve az ez alatt tapasztalt dolgokról.

Kezdjük azzal, hogy mindenkinek thx aki eljött erre a rögtönzött kis guildtalira a Mammutba sorba állni. (Pedig volt köztünk olyan akinek már meg is volt) Magunk részéről (Eli meg én) elég korán érkeztünk (3/4 10), szóval össze-vissza két ember volt előttünk. Mikor mindenki megérkezett, még arra is volt időnk, hogy kajáljunk egyet a Mekiben, és visszaérve is (majdnem) a sor elejére kerültünk. Nem úgy mint azok akik éjfélre érkeztek, nekik már igen csak végig kellett állni egy kb. 20 méteres 200 fős ember tömeget. Negyed egykor már a kezünkbe is fogtuk az életet adó dobozt, ki a fapados, ki a full extrás verziót. A Collector verzió nagyon impozánsra sikerült, bár aki nem játszik a WoW TCG-vel annak túl sok gyakorlati haszna nem lesz benne, inkább csak szép. A játék immáron dvd-n jelent meg, megkímélve minket a cd cserélgetéstől. Az idegörlő telepítés után, melynek az első 3%-a valamiért nagyon lassan került föl, majd azért beindult, végre elindíthattuk a játékot egy rahedli szabály elfogadás, és egy account update után.

Az első dolog amit az ember ugye meglát mielőtt bármihez is hozzáfogna az a grafika. Persze most sem beszélhetünk egy Crysisról vagy bármilyen most megjelenő erőműt igénylő játékról, de azért jelentősen szépült. Persze még most is egyből rájön az ember hogy a wowot látja, de valahogy jobban él az egész, élesebb a kép, több apróbb részletet tereptárgyát látok. Ami különösen jól meg lett csinálva, az a tűz effektje. Valami rettentő élethűre sikerült a lángoló erdőt megcsinálni Howling Fjordon. Valamint a kristály fa csillogása Dalaran előtt is álleejtő hatású. De ez igaz az egész játékra igaz ahol hóval ill. jéggel találkozunk, minden tündököl, pompázik.  Nem jártam még minden területen, de ahol eddig megfordultam, ott nyugodtan kijelenthetem, hogy simán veri a Bc-s területeket. Hol vannak már Hellfire kopár területei, vagy Netherstorm idióta csövei, múmiái meg robotjai. A leggyengébb terület (ami szerintem Zul’drak) is simán veri ezeket, a jobbak pedig a régi kedvenc Nagrandra is rátesz nem egy lapáttal. Az én két kedvencem Dragonblight és Grizzly Hills. Míg az első pályán játszva, az ember néha sapkát meg kesztyűt húzna a dermesztő hideget átélve, addig a medvés területen egy kockás kendőn piknikezve jódlizna, beszívva a fenyőerdő gyantás illatát. De van itt nekünk Stranlgethorn Valley-t idéző Sholazar Basinunk, vagy egy kicsit Hellfire-re hajazó Borean Tundránk, de Nagrandot megszégyenítő állatvilággal. Egyszóval minden él és nagyon élethű.

A másik pozitív dolog a rengeteg új fajta mob. Már az első területen ahová a lábamat betettem egy rakás újdonsággal találkoztam. Első és nekem nagyon tetsző dolog, hogy a vízben végre van élet. És nem csak a szokásos rákok, meg a régi halak, hanem igazi cápák! Méghozzá nem is egy féle hanem több. Van itt pöröly cápa, meg fehér cápához hasonló, valamint egy területen egy tucat Willy. Vili? Ha nem, akkor Orca. Szóval kardszárnyú delfin. És nem csak egy-egy elit elszórva, hanem csapatokban nyomulnak. Szegény delfinből még a partra is sodort párat a víz, kiket a Greenpeace aktivisták próbáltak visszatolni a vízbe, de mikor megfordították a delfint akkor látták hogy a fél oldalát kiharapták, ekkor távoztak. Ezért ők a játékban nem láthatók. Kilépve a vízből, lábakat és kezeket kreálhatunk magunknak…ja ez egy másik játék J Szóval a parton is újdonságokba botlunk. Nem akarok hosszú felsorolásba bocsátkozni, de a meghatározható formák között, van itt mamut mindenféle méretben, pók szerű lény hártyával a lábai között, kő gólem aki már most megvette a karácsonyfát és a hátán viszi haza, órszarvú, rozmár ember, farkas ember, és még rengeteg új, vagy régi ismerős de mégis meg újult külsőben.

Térjünk át kicsit a questekre is. Mindenek előtt meg kell állapítani hogy rengeteg van. Nincs olyan probléma, mint az alap játéknál, hogy egy terület kivégzünk 3 óra alatt, meg elszórva találunk q adó mobot. Szinte mindenhol 100 fölött van a teljesítendő küldetések száma. Ha az öcsiment szinten elvárt teljesítményt hozzuk, akkor 3 terület és az insták párszori végig vitelével el lehet jutni 80-as szintre. Tehát egy alt karival, akár teljesen új területen is fejlődhetünk nem kell ismételni a main által csinált queszteket. Ezt segíti a 2 kezdő terület Howling Fjord, és Borean Tundra. Nekem valamiért a HF-en lévő questek kicsit nehezen értelmezhetőek voltak, de az is lehet, hogy már reggel 8-kor kicsit nehezen fogott az agyam. Viszont rengeteg jó pofa és ötletes küldetés bekerült a játékba. Legnagyobb újdonság, hogy minden féle dologról lehet harcolni. Például sárkány hátra ülhetük, és vele kell likvidálnunk kék színű fajtársait. Vagy tankba ülhetünk, és azzal irthatjuk az ellent. De akár egy villám isten nyakában ülve is apríthatjuk az ellenünk merészkedőket. Az egyik legfeelingesebb pedig az volt mikor felpattantam egy npc mögé a lóra, és míg ő a hátast irányította, addig nekem az utánunk rohanó farkasembereket kellett különböző képességekkel visszatartani. De találunk olyan küldetést is, ahol az a küldetés, hogy másnak csináljunk meg küldetést. Érthető nem? Mint a Polgár Jenő Hivatal J Van itt még szellemként megoldandó küldetés, különböző lőállásokba beülős és tüzelős, vagy a legdurvább amivel találkoztam, az a Toi-Toi elődje, a kerti pottyantós felszentelése. Ami még tetszett nagyon, hogy bizonyos sorozat küldetések végén ha valami változott, pl. kiszabadítottunk egy párduc isten a láncok fogságából akkor később ha meglátogattuk a rabhelyét már nem volt ott nekünk. Eddig ilyennel én nem találkoztam, hiába mentettünk meg valamit-valakit, az a szerencsétlen mindig ugyan ott volt legközelebb is. Ez a változás egy mmo-ban nekem nagy szó. Persze most is van egy-két idegesítően rossz drop ratinggel megáldott queszt. Meg a menj 500 km-t erra aztán 300-at arra is megmaradt. Valamint ami nekem elég morbid az egyik területen, az az volt, hogy míg az egyik queszben ki kellett szabadítanom az elefánt csapdába esett mamut kicsiket, addig egy másikban ezeket kellett leölni a bundájukért. Hát igen valamiért valamit. Nem mindig az a jó fej aki kihúz a sza*ból. De összességében nagyon jók lettek a feladatok, jól lehet haladni bennük, és mindig van egy két rész ami feldobja a hangulatot, az esetenként jelentkező monotonságot oldja.

Még az instákról ejtenék pár szót. Itt azért nekem már nem minden tetszett. Először is valahogy kevésnek tűnik a számuk. Ha jól számolom 7db fejlődő és 4db 80-as insta van. Ez azért jóval kevesebb a BC dungeonok számánál. Mint azt már az elején írtam, a kinézetük hangulatuk tényleg a toppon van. Viszont a nehézségük nagyon easyre lett belőve. HC-ban még nem voltam, de sima szinten szinte semmi kihívás nincs bennük. One shotra végig lehet menni a tökéletesen ismeretlen instán is. Az is lehet, hogy mi szedtünk magunkra egy kis skillt az előző kiegészítés óta, de még az se indokolna ekkora kihívás zuhanást. Valamint a bossok taktikája se túl bonyolult. Már ha van ill. kell ilyet egyáltalán alkalmazni. Nagy részük kimerül a beállok és lövök, míg a tankot healelik harcban. Egy két ötletes van pl Dragonblight nagyobbik instájának első és utolsó bossa, vagy nexus fő bossa. Aztán találkozhatunk még a régi raid bossok reinkarnációjával. Maiden afroamerikai unokatesójával futunk össze egy instába. Ugyanúgy kiüti az ember időnként, valamint szintén egy területre ható sebzése a földön, csak itt nem holy hanem shadow. Aztán gruul képességeivel is találkozhatunk egy 5 fős bossnál. Szintén dobál minket (igaz csak hátra,nem random), valamint akár hiszitek akár nem, itt is kővé válunk és berobbanunk, sebezve ezzel a körülöttünk lévőket. Húú aztaaa! Ilyen is van..? Valamint Loken a Halls of Lightning fő bossánál az aoe-ja elől, láss csodát, az oszlop mögé kell elbújni. Igen, egy kicsit Neo helyében éreztem magam a Mátrixban, „akkor ez most ugyanaz a macska, vagy csak ugyanolyan?” Egy kicsit deja vu szagú a dolog.

Összességében viszont nagyon jó lett a WotLK. Véleményem szerint simán veri a TBC-t. Visszatértünk a régi jó warcraft világba, nem ilyen hyper-super netherstormos katyvasz. Ha később még a hc insták és a raidek is bekeményítenek kicsit, akkor el lehet mondani, hogy tényleg sikerült minden téren nagyot alkotni.

Remélem 2 hét múlva már Naxba kopogtatunk, addig is pedig elkezdjük ostromolni a HC dungeonokat. Hajrá!! 

A bejegyzés trackback címe:

https://sdown.blog.hu/api/trackback/id/tr51786009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása